-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30797 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

به نظر شما چرا زن حق حاكميت ندارد؟

اگر به حاكميت به ديد يك وظيفه سنگين و مشكل نگاه كنيم و آن را وظيفه سخت و پر مشقت بدانيم، هر كس آن را نداشته باشد، راحتتر و سبك بالتر است. پستها و مقامها از ديدگاه اسلام مسئوليتهاي مشكل و پر مشقتي است كه در آخرت پاي ميزان حساب، به دقت از آن بازجويي خواهد شد. از طرفي مسئولان حكومتي اگر واقعاً متدين و متشرّع باشند و از خداوند متعال خوف داشته باشند، هرگز به خوشگذراني و عياشي و چپاول بيت المال نميزنند، مثلاً اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب (ع) كه حدود پنج سال رياست و رهبري جامعه اسلامي را بر عهده داشت به جز گرفتاري و مشقت و بي خوابي و آوارگي در بيابانها براي جنگيدن با دشمنان اسلام چيزي نصيب او نميشد و از طرفي در بيت المال مسلمانان احتياط و دقت ميكرد و خودش از آن بهره نميبردو اگر ديگران غذاي خوشمزه و لذيذي ميخوردند، اما آن حضرت نميخورد. حال اين گونه مسئوليت و رياست را كه مطلوب اسلام است، در نظر بگيريد و تصور بكنيد و خودتان قضاوت بكنيد. اين گونه رياست با اين شرايط سخت، چيزي نيست كه انسان در بدر دنبال آن بدود وخواستار آن باشد.

ثانياً رهبري و رياست جمهوري شرايطي دارد كه غالباً زنان توانايي اداره آنان را ندارند و نميتوانند از عهده آن به خوبي بر آيند. از جمله شرايط، قوت و توانايي جسمي و روحي است. رهبر و امام بايد بتواند فرماندهي را بهع عهده بگيرد، و بايد بتواند به موقع نياز قضاي خوبي باشد. درتمام دنيا زن رسماً حاكميتي ندارد و ملكهها تشريفاتي هستند، چون درحكومت وظائف سخت و مشكلي است كه توانايي جسمي و روحي بالايي را ميطلبد و زنان اين تواناييها را ندارند. اگر بگوييد زن، رهبر و امام باشد، اما اين گونه كارهاي مشكل را به مردان واگذار كند، جوابش اين است كه در اين صورت آن زن يك رهبر و يك امام صوري و ظاهري و در حقيقت ماكتي از رهبر و امام خواهد بود و اين خارج از بحث است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.